Search
Close this search box.

تحول دیجیتال با استفاده از SAP

تحول دیجیتال با استفاده از SAP

تحول دیجیتال با استفاده از SAP و تغییراتی که این سیستم در مدیریت و رسیدگی به امور سازمان‌ها در چند سال اخیر ایجاد کرده است، بر کسی پوشیده نیست. این سیستم بزرگ و جهانی با برنامه‌ریزی منابع انسانی و فرآیندهایی مانند برنامه‌ریزی و کنترل تولید، مدیریت انبار و عملکردهای اجرایی مانند حسابداری و مدیریت منابع انسانی در سازمان‌ها را یکپارچه کرد تا فعالیت سازمان‌‌ها هدفمندتر باشد.

این سیستم به خصوص برای کسب و کارهای تازه تاسیس بسیار کارآمد است زیرا راه‌اندازی یک کسب و کار به خودی خود فرآیندی سخت و دشوار است و این فرآیند همواره در معرض خطا و مشکل، از گزارشات نادرست مالی گرفته تا مشکلات استخدام نیروهای جدید را پوشش میدهد. این خطاها با استفاده از فناوری‌هایی مانند SAP به حداقل می‌رسد و کسب و کار، بدون توقف مسیر پیشرفت را طی می‌کند.

مزیت رقابتی SAP

قدرت برند SAP بر یکپارچگی و نظم استوار است. نوآوری SAP امکانات زیادی را به مشتریان و سازمان‌ها می‌دهد. این سیستم با استفاده از تکنولوژی‌ها و خدمات در کنار یکدیگر، مسیر تحول دیجیتال (digital transformation) سازمان‌ها را هموارتر می‌کند. SAP این قابلیت را دارد که چندین دستگاه را با تکنولوژی‌های روز با هم یکپارچه کند و زمانی که این یکپارچگی وارد فرایندهای کسب‌وکار می‌شود، سازمان را مجهز به تصمیم‌سازی و پیشنهادات خودکار می‌کند.

چرا باید از SAP استفاده کنیم؟

ابزارها و سیستم‌های یادگیری، سیستم‌هایی مانند بلاک چین، اینترنت اشیا و بسیاری فناوری‌های دیگر، جزو نیازهای سازمان‌های امروزی هستند که بسیاری از کسب و کارها هنوز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. این در حالی است که با ورود این فناوری‌ها به سیستم مدیریت یک کسب و کار، مدیریت هدفمند شده و پیشرفت کسب و کار قطعی می‌شود. SAP و فناوری‌های هوشمند مربوط به آن، شکاف و خلا نبود فناوری‌های گفته شده را نیز پر می‌کنند. ابزارهایی مانند SAP Internet of Things مشتریان و کسب و کار را به هم نزدیک‌تر کرده و از این طریق به کسب و کار کمک می‌کنند.

یادگیری ماشین، بلاکچین و اینترنت اشیا، ابزارهایی هستند که بخشی از نرم‌افزارهای سازمانی نیستند. با توجه به روند رشد نوآوری‌ها سازمان‌ها در تلاش هستند تا این تکنولوژی‌های ضروری را وارد کسب‌وکارشان کنند. راهکار تکنولوژی هوشمند SAP این خلا را پر کرده است. ابزارهایی همچون «اینترنت اشیا SAP» امکان مدیریت و کنترل راهکارهای اینترنت اشیا و فرایندها در کنار یکدیگر را میسر ساخته‌اند.

پلتفرم فناوری و مدیریت کسب و کار SAP؛ یک نوآوری دیجیتال برای سازمان‌ها

پلتفرم فناوری کسب و کار SAP (SAP Business Technology Platform) یک نوآوری دیجیتال از این SAP است. هدف این پلتفرم پشتیبانی سازمان‌ها و مشتریان در تمام جوانب مدیریت داده‌ها، توسعه اپلیکیشن و یکپارچه‌سازی، تحلیل و تکنولوژی هوشمند است.

پلتفرم فناوری کسب و کار SAP بازه گسترده‌ای از خدمات کوچک و بزرگ را به کسب‌وکارهایی که به دنبال استفاده از اینترنت اشیا، بلاکچین، کلان‌داده و ابزارهای تحلیلی هستند ارائه می‌دهد. این پلتفرم به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به طرز مناسب به یک سازمان بالغ و منظم تبدیل شوند؛ چیزی که در دنیای امروز برای تحول دیجیتال بسیار ضروری است.

پلتفرم فناوری و مدیریت کسب و کار SAP

SAP می‌تواند با کمک به مشتریان در استفاده از فناوری‌های زیر، نقش مهمی در تحول دیجیتال بازی کند:

۱. کلان داده

مشتریان می‌توانند اختیار نظارت، مدیریت و تحلیل داده‌های کامل کسب‌وکار را داشته باشند. این قابلیت در مدیریت داده‌هایی که از راهکارهای ترکیبی on-premise و ابری (cloud) با اهمیت است. کلان داده رابطی بین داده‌های ذخیره شده و دیگر سیستم‌ها برقرار می‌کند. راهکارهایی همانند SAP Data Intelligence برای مدیریت بهتر داده به سازمان‌ها کمک شایانی می‌کند.

۲. بلاک چین

SAP Blockchain Business Services ابزاری است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا تکنولوژی‌های غیر متمرکز را تست و استفاده کنند تا ریسک‌های احتمالی را کاهش دهند. این فناوری توسط مجموعه‌های بزرگی همچون IBM و Microsoft استفاده می‌شود.

۳. تجزیه و تحلیل داده‌ها

تحلیل و تجزیه داده‌ها برای فرایندها و اپلیکیشن‌ها در مدیریت هوشمند سازمان اهمیت بالایی دارند. تحلیل داده‌ها می‌تواند در راهکارهای SAP استفاده شود. این اقدام می‌تواند به شدت برای کسب‌وکارها سودآور باشد؛ به طوری که لحظه‌ای در استفاده از آن درنگ نکنند. این ابزار به کسب‌وکارها دیدگاه ارزشمندی می‌دهد که می‌توانند فرایندهای سفارشی شده بهتری ایجاد کنند. تجزیه و تحلیل داده ها دارای سه ویژگی متمایز است:

  • کشف هوشمند (Smart discovery): با استفاده از یادگیری ماشین، مدل‌سازی‌های پیش‌بینی‌ کننده و قابلیت شبیه‌سازی، کشف هوشمند ارتباط بین KPIها و عوامل مؤثر بر آنها را نشان می دهد.
  • جستجوی بینش (Search to insight): با استفاده از یادگیری ماشین و شبیه‌سازی، Search to insight الگوهای پنهان را کشف می‌کند و به زبان ساده سوالات کاربران را پاسخ می‌دهد.
  • ترکیب دو ویژگی اول و کاربرد آن: به کاربر این اجازه را می‌دهد تا به اطلاعات هوشمند مناسب در فرایند کسب‌وکار دسترسی داشته باشد.

۴.  هوش داده

دیگر فناوری کاربردی SAP، یک راه‌حل جامع مدیریتی برای مدیران و صاحبان کسب و کارها است. این قابلیت که در اصطلاح هوش داده مدیریتی نامیده می‌شود، کارایی مدیران در مورد داده‌های شرکت را بهبود می‌بخشد. در هر سازمانی که از فناوری‌های هوشمند مانند فضای ابری استفاده می‌کند، بخشی از داده‌ها پراکنده و از هم گسسته هستند. هوش داده به جمع‌آوری و پیوستگی این داده‌ها کمک می‌کند و سازماندهی آن‌ها را برای مدیران، به فرآیندی ساده‌تر تبدیل می‌کند.

هوش داده SAP با قدرت از یادگیری ماشین ایجاد گردیده است و کمک می‌کند داده‌های راهکارهای ابری به بینش‌های ارزشمند تبدیل شود. SAP Data Intelligence بر پایه راهکارهای قبلی SAP همانند SAP Data Hub و SAP Leonardo Machine Learning Foundation ایجاد گردیده است.

۵. خدمات تفکر طراحی

با تفکر طراحی کاربران می‌توانند سازمان دیجیتالی آینده را توسعه دهند. تفکر طراحی امکان یک رویکرد حل مسئله خلاق، مشارکتی و حرفه‌ای را فراهم می‌کند. این موضوع به سازمان‌ها کمک می‌کند تا رویکردی همدلانه و کاربر محور داشته باشند.

۶. اینترنت اشیا

اینترنت اشیا همه چیز را به وسیله سنسورها به یکدیگر وصل می‌کند. راهکارهایی همانند SAP Edge Services دارای معماری همگام‌سازی و الگوریتم‌های پایداری هستند که همگام‌سازی دیجیتال را در یک ابر دیجیتال تضمین می‌کند.

سازمان‌ها می‌توانند خودشان راهکار مبتنی بر اینترنت اشیا را بسازند و یا می‌توانند آن را به ابزارهایی همچون SAP بسپرند. این اقدام به رشد فرایند کسب‌وکار با رویکردی داده‌محور و هوشمند کمک می‌کند. داده‌هایی که از محصولات، ماشین‌ها، زنجیره تامین و … گردآوری می‌شوند. SAP Edge Services و SAP Internet of Things به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا قوانینی اختصاصی بر اساس فعالیت‌های درون‌سازمانی خودشان تدوین کنند.

۷. یادگیری ماشینی

یادگیری ماشینی یکی از زیرمجموعه‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های SAP است که به سیستم‌ها امکان یادگیری و پیشرفت خودکار و بدون برنامه‌ریزی را می‌دهد. یادگیری ماشین تحول دیجیتال را ممکن می‌کند و این موضوع تاثیر به سزایی روی محصولات SAP داشته است. یادگیری ماشین می‌توانند به سادگی در فرایندهای سازمانی به کار گرفته شود. ابزارهایی همچون SAP AI Business Services، SAP Data Intelligence و SAP Intelligent Robotic Process Automation از این قابلیت استفاده می‌کنند. ترکیب مناسبی از این ابزارها به راه‌حل‌های بهینه در مشکلات کسب‌وکار کمک‌ می‌کند.

مزایای استفاده از فناوری‌های هوشمند SAP

مزایای استفاده از فناوری‌های هوشمند SAP

مزایای زیادی در استفاده از فناوری‌های هوشمند SAP در کسب‌وکار وجود دارد. برای شروع می‌توان به این اشاره کرد که این فناوری‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا روی فعالیت‌های با اهمیت متمرکز شوند. این امر شرکت‌ها را از دردسر یافتن، یکپارچه‌سازی و مدیریت ابزار خودشان نجات می‌دهد. در عوض شامل فرایندها، مدتولوژی‌ها و نوآوری‌هایی است که قابلیت پیاده‌سازی سریع ایده‌های جدید را دارد. همین امر باعث می‌شود شرکت‌ها فضایی برای تمرکز روی مشکلات مهم را داشته باشند.

یکی دیگر از این مزایا فناوری‌های پیشرو و امکان استفاده از‌ آن‌ها است. SAP با استفاده از SAP Business Technology Platform یکپارچه‌سازی فناوری‌های جدید را امکان‌پذیر کرده است. این سیستم شامل متدولوژی‌های تفکر طراحی و هوش داده برای فناوری‌ها و سرویس‌های مختلف است.

فناوری هوشمند، مقیاس‌پذیری را افزایش می‌دهد؛ زیرا تکنولوژی پایه‌ای استوار، قوی و مقیاس‌پذیر است. همچنین شرکت‌ها قادر خواهند بود تا با ارزیابی مواردی همچون «میانگین زمان قبل از شکست(mean time before failure)» (MTBF) و «میانگین زمان تعمیر(mean time to repair)» (MTTR) معیارها را کمی و ردیابی کنند.

به منظور استفاده راحت‌تر از راهکارها، SAP از پکیج‌های شتاب‌دهنده شامل متدولوژی‌های استقرار و لایسنس ابری و … استفاده می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم به متدولوژی استقرار SAP سری بزنید.

اگر هیچکدام از این موارد برای شما کافی نیست؛ می‌توانید به متخصصین SAP اطلاع دهید تا شما را راهنمایی کنند.

جمع‌بندی

زمانی که صحبت از تحول دیجیتال می‌شود، شرکت‌ها باید به سرعت مشغول ساختن خدمات داده‌محور برای فرایندهایشان شوند. این شامل آگاه‌سازی کارمندان با اطلاعات به موقع و در زمان مناسب می‌شود که در نهایت منجر به پاسخ‌دهی به نیازهای مشتریان به شکل خودکار و ساختن مدل‌های جدید درآمد و کسب‌وکار می‌شود.

مهم‌ترین مشکل با نوآوری توجه بیش از حد به جزئیات است. فناوری هوشمند SAP به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به سرعت و بدون مشکل نوآوری داشته باشند. با افزایش رقابت بازار هم‌اکنون فرصت مناسبی برای شماست که کسب‌وکار خودتان را هوشمند، دیجیتال و مدرن کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا