Search
Close this search box.

صنعت پخش

امروزه کانال های توزیع انواع مختلفی از سازمان ها را شامل می شود : همچون تولید کنندگان، انبارها، مراکز حمل و نقل، خرده فروشان و فروشندگان اینترنتی. اما به دلیل اپیدمی COVID-19، نیازهای بازار نیز تغییر کرده است. سیستم پخش مستقیم به مصرف کننده (D2C) – هم از طریق وب سایت خود شرکت و هم از طریق سایت های تجارت الکترونیک مانند آمازون یا eBay – که مشتریان را قادر می سازد کالاها را مستقیماً از تولید کنندگان خریداری کنند، رایج تر شده است.

نیازمندی‌های این صنعت 

  • لزوم کاهش قیمت برای رقابت 

توزیع کنندگان عمده فروشی معمولا حاشیه سود ناچیزی دارند، اما حاشیه سود های کمتر از حد انتظار به این معنی است که شما گردش کار ناکارآمد، گردش موجودی کم، یا عملیات زائد دارید. بدون بکارگیری ابزار پیش بینی قوی، با تغییر تقاضای بازار، موجودی شما به طور غیرقابل پیش بینی کاهش یا افزایش می یابد. چرخه عمر محصول می تواند از چند ماه تا یک دهه متغیر باشد که لزوم وجود سیستمی برای پیش بینی های بهتر را نشان می دهد.

  • ناکارآمدی نرم افزارهای غیر یکپارچه 

بسیاری از توزیع کنندگان برای مدیریت موجودی، برنامه های حسابداری مانند QuickBooks را با صفحات گسترده (مانند اکسل) ترکیب می کنند. از آنجا که بخش قابل توجهی از داده‌ها معمولا باید در انبارها و مراکز پخش توسط کارکنان وارد شود، این سیستم‌ها باید با هم تطبیق داشته باشند در غیر اینصورت، اشراف بر عملیات به خطر می افتد که این باعث اتلاف وقت و خطاهای پرهزینه می شود.

  • عدم ادغام با خرده فروشان آنلاین 

توزیع‌کنندگانی که با خرده‌فروشان آنلاین و آفلاین از جمله آمازون درگیر هستند، به راهکارهایی برای صدور صورت‌حساب سریع‌تر و دقیق‌تر نیاز دارند. خرده فروشانی مانند آمازون اطلاعات مربوط به حجم محصولات فروخته شده در فواصل زمانی منظم را به توزیع کنندگان اطلاع می دهند. توزیع کننده باید محصولات فروخته شده را فاکتور کند. تاخیرات را به شرایط پرداخت استاندارد آمازون با (که معمولا 60 روز است) اضافه کنید و حالا ممکن است لازم باشد که 75 روز برای پرداخت منتظر بمانید. علاوه بر این احتمال افزایش فروش آنلاین را به ریسک جریان نقدی خود اضافه کنید، در نهایت ممکن است کسب و کار شما مجبور شود که سفارشات بزرگ را رد کند زیرا پول نقد برای انجام آنها ندارید.

اسکوپ و رویکرد تحویل پروژه

  • نمایش یک نمونه اولیه از سیستم به جای صرفا “صحبت کردن”
  • ابتدا فقط نیازمندیهای واقعی سازمان (Delta) شناسایی خواهند شد نه یک لیست طولانی از همه نیازمندیها 
  • از بهروش های (Best Practices) صنعت خودرو SAP استفاده استفاده خواهد شد
  • زمان دقیق تحویل پروژه، جدول زمانبندی و فعالیتها به وضوح تعریف خواهند شد
  • کاهش زمان و هزینه های پروژه پیاده سازی
  • تجربه سایر پیاده سازی های SAP در شرکت های موفق ارائه خواهند شد 

دستاوردها

  • دستیابی به بهره وری بیشتر از طریق خودکارسازی فرآیندهای و عملکرد یکپارچه توزیع.
  • بهبود خدمات به مشتریان از طریق تحویل به موقع و کمبود موجودی کمتر، بنابراین مشتریان شما سفارشات خود را در زمانی که انتظار می رود دریافت می کنند.
  • کاهش هزینه های موجودی از طریق پیش بینی دقیق تر تقاضا و بهبود کنترل موجودی.
  • حاشیه سود بالاتر از طریق رویکرد ناب به عملیات و توزیع، بنابراین می توانید کسب و کارتان را بدون اضافه کردن هزینه های سربار رشد دهید.
  • دید بهتر از طریق یک نمای واحد و شفاف از عملیات و موجودی بدون محدودیت مکانی.
  • دستیابی به زمان سریع‌تر تحویل از طریق ساده‌سازی ثبت سفارش با بررسی به لحظه ظرفیت در دسترس برای تولید.

تعالی در بازار نیازمند فرایندها و مدل‌های جدید کسب‌وکار است

راهکارهای پخش SAP شرکت‌های پخش را قادر می‌سازد تا با ساده‌سازی تحول دیجیتال و حمایت از مدل‌های کسب‌وکار جدید و خدمات مشتری، درآمد را افزایش و هزینه‌های پخش و توزیع را کاهش می‌دهد.

راهکارها

نیاز به مشاوره دارید؟

اگر قصد آشنایی بیشتر با این راهکارها را دارید فرم دمو را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما برای اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیرند.

پیمایش به بالا