Search
Close this search box.

استقرار SAP ERP در پالایشگاه اصفهان توسط «اِمسیس»

استقرار SAP ERP در پالایشگاه اصفهان توسط «اِمسیس»

حدود یک دهه از فعالیت شرکت امسیس (ماموت سیستم سابق و مدیریت سیستم‌های دیجیتال فعلی) گذشته است. استقرار SAP ERP از روز تاسیس، ماموریت این سازمان بود و امروز این سازمان نه‌تنها موفق به عرضه محصول به سازمان‌های بزرگ ایرانی شده، بلکه به مرجع دانش بومی برای پیاده‌سازی ERP در صنایع بزرگ تبدیل شده است. 

مهر ماه سال 1401، نقطه عطفی برای امسیس (Msys) و پالایشگاه اصفهان بود چرا که هر دو سازمان با عزمی راسخ تصمیم گرفتند پیشروترین سیستم مدیریت منابع سازمانی دنیا یعنی SAP ERP را در پالایشگاه اصفهان استقرار دهند. 

از زمان یاد شده تا کنون، جلسات متعددی میان هر دو سازمان برگزار شده تا زیرساخت‌ها و فرایندها شناسایی و ارزیابی شوند. همچنین با توجه به اهمیت به‌کارگیری راهکارها و به‌روش‌های مختص صنعت نفت و گاز، امسیس به کمک مشاوران داخلی و بین‌المللی در حال بازآفرینی فرایندهای درون‌سازمانی پالایشگاه اصفهان است تا بهره حداکثری از پیاده‌سازی SAP ERP محقق شود. 

روز 23 آذر، فرصتی برای هر دو سازمان بود تا پس از دو ماه همکاری، بار دیگر در مراسمی رسمی، مدیران هر دو سازمان در حضور بیش از 80 نفر از پرسنل موثر در پیاده‌سازی پروژه، گرد هم آیند تا ضمن ارائه گزارش عملکرد، اهداف و انتظارات را مرور کنند. 

در آغاز این رویداد، جواد دهقان، مدیرعامل امسیس و عضو تیم مدیریت پروژه، پس از عرض خیر مقدم به پرسنل پالایشگاه اصفهان، از اهداف رویداد گفت. دهقان بیان کرد که هدف از جلسه امروز آشنایی با فرایند پروژه، ارائه گزارش عملکرد و آشنایی با دنیای ماموت است. همچنین او تاکید کرد که فاز Preparation پروژه رو به پایان است و ماژول‌هایی از جمله برنامه‌ریزی تولید، فروش و توزیع، مدیریت کیفیت، مدیریت سرمایه انسانی، مدیریت پروژه و … در قالب Conceptual Training ارائه شده است. انتظار می‌رود از فصل زمستان، وارد فاز Explore و تهیه Blueprint شوند. در ادامه از سرکار خانم  آسیه کاجی، عضو تیم مدیریت پروژه، دعوت کرد.

آسیه کاجی این پروژه را صرفا استقرار SAP ERP در پالایشگاه اصفهان نمی‌داند. او بیان کرد که این پروژه یک تحول ساختاری و فرایندی در بدنه سازمان است. بنابراین نیاز است تا هر دو سازمان با انعطاف و همکاری همه‌جانبه در مسیر تحول فرایند و فرهنگ سازمانی گام بردارند.

استقرار SAP ERP در پالایشگاه اصفهان توسط «اِمسیس»

در ادامه این رویداد، ساسان معدل و تیم لطیف که از مدیران ارشد هلدینگ مکس هستند، ضمن تقدیر از اعتماد مدیران پالایشگاه اصفهان به امسیس، به معرفی هلدینگ مکس و گروه ماموت پرداختند. تیم لطیف اشاره کرد که سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ مکس (هلدینگ سرمایه‌گذاری گروه ماموت) با Msys آغاز شد. امروز استارت‌آپ‌های موفقی از جمله ازکی، ازکی وام، دکترتو، بارولاین، آدیلار و چاپ‌آقا از جمله برندهای تحت حمایت و مدیریت هلدینگ مکس هستند. 

استقرار SAP ERP در پالایشگاه اصفهان توسط «اِمسیس»

در ادامه مراسم، آقایان جوادی (عضو هیات مدیره پالایشگاه اصفهان) و نظری (مدیر برنامه‌ریزی پالایشگاه اصفهان) صحبت کردند. ایشان تاکید کردند که پروژه استقرار SAP ERP با همکاری شرکت امسیس، بخشی از مسیر تعالی پالایشگاه اصفهان برای تحقق چشم‌انداز 1405 است. انتظار دارند پالایشگاه اصفهان تا سال 1405 در سطح منطقه، به سازمانی سرآمد تبدیل شود و موفقیت پروژه استقرار بر تحقق چشم‌انداز تاثیر مستقیم دارد. 

جناب آقای جوادی اشاره کردند که این مهم محقق نمی‌شود مگر با همکاری یک شریک تجاری که سابقه موفق در پیاده‌سازی چنین پروژه‌هایی داشته است. همچنین برند معظم ماموت نیز باعث اطمینان بیشتر ایشان به شرکت امسیس شده است. آقای نظری که مدیریت برنامه‌ریزی پالایشگاه اصفهان را بر عهده دارند، اشاره کردند که همکاری همه‌جانبه پالایشگاه اصفهان، وعده ما به تیم استقرار امسیس (ماموت سیستم سابق) است و انتظار دارند این پروژه، حداکثر کارایی سیستم SAP را برایشان به ارمغان آورد. 

استقرار SAP ERP در پالایشگاه اصفهان توسط «اِمسیس»

در انتهای مراسم دکتر اهوارکی که معاونت دنیای ماموت را بر عهده دارند بیان کردند: این پروژه نوید موفقیت می‌دهد. ما عقیده داریم اولین بودن هنر نیست. بهترین بودن و بهترین را برای سازمان مشتری خلق کردن هنر است. 

در انتها نیز مدیران هر دو مجموعه آرزوی موفقیت روزافزون به کمک تکنولوژی را برای صنعت کشور آرزو کردند. 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا